Yorumla!

Zeka Geliştiren Egzersizler

Merhaba arkadaşlar ilgilendiğim bir başka konu olan kişisel gelişim alanında da paylaşımlarıma devam ediyorum. Bugün zeka geliştirme konusunda etkili olan 7 adet egzersizi sizinle paylaşacağım. Yazı tamamen alıntıdır fakat net bir kaynak yok. Sizi yazı ile başbaşa bırakıyorum. Mutlu günler dilerim.

Her insan bir deha degildir. Ama zekasi olan her insan onu gelistirip, bileyerek hayatta daha basarili olabilir. Bu yontemler sayesinde beynimizi ve beynimize bilgi alisverisini hizlandirip sonuca daha hizli ulasabilirsiniz. ..

Beyingucu

Bir deha olmadiginizi bilmek sizi uzuyor mu? Beni uzmuyor ama kiskandirmiyor da degil hani. “ Yahu benim onlardan neyim eksik?” gibi talihsiz cumleler yerine eger sizde “ E ben acaba ne kadar ileri gidebilirim?” gibi cumleler kuruyorsaniz uzlasiyoruz demektir.

Zekanin degil de dehanin Allah vergisi oldugu savindan hareketle beynimizi acaba nasil daha da guclendirebiliriz diye dusundum ve sizin icin beyninizi biraz daha aktif olarak kullanabileceginiz birkac metod buldum. Bu yontemler sayesinde beynimizi ve beynimize bilgi alisverisini hizlandirip sonuca daha hizli ulasabilmek temel amac. Bunlardan en populer olanlari ise Dr. J. Steven Poceta’nin acikladigi yontemler. Su an hemen hemen her yerde bahsedilen bu uygulamalar sayesinde bircok farkli yolla zihnimizi guclendirebiliyoruz . Hadi takilin pesime, ben uygulamaya basladim bile.. bir kii bir kii..

1- Perifer Vizyonunuzu Gelistirin: Gozlerinizi hareket ettirmeden cevredeki nesneleri gorebilmeye “perifer vizyon” denir. Bir parkta, banka ya da bir kafeye oturun. Dik durun ve dumduz karsiya bakin. Gozlerinizi hareket ettirmeden cevredeki nesnelere konsantre olmaya, onlari gormeye calisin. Uygulama sonunda gorebildiginiz her seyin listesini yapin. Ayni uygulamayi bir sure sonra tekrar deneyin ve gorebildiginiz yeni nesneler varsa bunlari da listeye ekleyin.

Sebep: Bilimsel arastirmalara gore konsantrasyon ve odaklanma icin cok onemli olan ve neurotransmitter acetylcholine denilen madde hafiza kaybinda azaliyor, Alzheimer’de ise neredeyse tamamen yok oluyor. Bu gorsel hafiza aktivitesi, beyindeki sozkonusu maddenin kontrollu salinimini hizlandirir.

2- Uykunuzu Iyi Alin: Gece uykunuzu iyi alin. Uyuma guclugu cekiyorsaniz yatak odanizin sessiz ve karanlik olmasina ozen gosterin. Iyi uyumak icin rahatlama tekniklerini ogrenin, gec vakitte kafein almayin. Bilimsel arastirmalara gore uyku sirasinda ogrenme ve hafizaya alma faaliyeti hizlanir. Calismalarda, yeterli sure uyuyamayan kisilerin gun icinde yeni bilgileri ogrenmede zorluk cektigi gozlenmistir. Ayrica, yeni bir seyler ogrendikten sonra alinan uyku da bilgilerin uzun sureli hafizaya aktarilmasini hizlandiriyormus ona gore.

3- Egzersiz Yapin: Bisiklet kullanin, yuzun, yuruyus yapin… Boyle fiziksel aktiviteler beyin sagligi icin onemlidir. Firsat buldukca bedeninizi egitecek faaliyetlerde bulunun.
Sebep: Son arastirmalara gore, egzersizin beyinde hafiza ve bilgi depolamadan sorumlu merkez olan hipokampus uzerinde pozitif etkileri vardir. Ayrica, duzenli egzersizin de Alzheimer baslangicini geciktirdigi belirtiliyor.

4- Arnavut Kaldiriminda Yuruyus Yapin: Uygulama: Hala kaldiysa, Arnavut kaldiriminda yuruyus yapin. Olmazsa benzer tasli ve engebeli yollarda yuruyun. Duz olmayan engebeli yuzeylerde yurumek, ic kulakta bulunan ve dengeden sorumlu vestibul sistemi gelistiriyor.

5- Plastik Topla Egzersiz Yapin: Topu havaya atip yakalayin. Eger bunda iyiyseniz, ufak oyunlar da yapabilirsiniz.
Duyulara hitap eden bu tur aktiviteler beynin gorsel, dokunsal, el-goz koordinasyonu merkezlerini guclendirir.

6- Bir Muzik Aleti Calin: El-goz koordinasyonunu gelistirmek icin bir muzik aleti calin.
Muzik aleti calmak, duymak-dinlemek, hassas el hareketlerinin kontrolu ve yazili notalari (gorsel) muzige (hareket ve ses) cevirmek gibi farkli beyin fonksiyonlari arasinda baglanti kurulmasina yardimci olur.

7- Diger Elinizi Kullanin: Eger sag elinizi kullaniyorsaniz sol elinizi, sol elinizi kullaniyorsaniz sag elinizi kullanmak uzere aktiviteler yapin. Mesela disinizi diger elinizle fircalayin, bu konuda oldukca iyi olana kadar devam edin. Daha sonra diger elinizle yeme egzersizi yapabilirsiniz. Bu alistirma size daha once yaptiginiz bir aktiviteyi yeni ve daha cok caba isteyen bir ogrenme korteksinde basarmanizi saglayacaktir. Bu, diger beyin lobunuzun daha da aktiflesmesini saglar. Siz yeni maharetler edinince milyonlarca noron arasinda yeni baglar kurulur.



Bir önceki yazımız olan LAN’ın Anlamını Hiç Merak Ettiniz mi? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Comment

Leave a Reply

Powered by themekiller.com